ALLMÄNNA VILLKOR

Senast uppdaterad: 2025-07-22

1. Allmänt

Wimch.se drivs av WIMCH AB, org.nr 559488-5658, med säte i Karlstad. Dessa allmänna villkor gäller för alla bokningar och tjänster som erbjuds av Wimch via webbplatsen, telefon, e-post eller på plats.

Genom att använda vår webbplats och/eller boka en tjänst godkänner du dessa villkor.

2. Tjänster

Vi erbjuder tjänster inom:

  • Bilvård och rekonditionering

  • Lackskydd och keramiska behandlingar

  • Tvätt och invändig rengöring

  • Montering av extraljus och tillbehör

  • Företagsanpassade lösningar

    ..och relaterade tjänster,

Tjänsternas innehåll, pris och tillgänglighet kan ändras utan föregående avisering. Aktuellt utbud och priser anges på hemsidan eller vid kontakt.

3. Bokning

3.1 Bokningsförfrågan

Bokning kan göras via formulär på hemsidan, e-post, telefon eller personligen.

3.2 Bekräftelse

En bokning är giltig först efter att du mottagit en skriftlig eller muntlig bekräftelse från oss.

3.3 Ombokning och avbokning

  • Avbokning eller ändring ska ske senast 24 timmar innan bokad tid.

  • Vid uteblivet besök eller sen avbokning förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift motsvarande upp till 50 % av tjänstens värde.

  • Vid extrema väderförhållanden eller andra oförutsedda händelser kan vi behöva omboka din tid.

4. Priser och betalning

  • Alla priser anges i SEK inklusive moms.

  • Betalning sker via Swish, kort, faktura eller enligt överenskommelse.

  • Vid fakturabetalning gäller 10 dagars betalningstid om inget annat avtalats.

  • Vid utebliven betalning tillkommer påminnelseavgift samt dröjsmålsränta enligt räntelagen.

5. Ansvar och reklamation

5.1 Ansvar

Vi ansvarar för att tjänsterna utförs med fackmannamässig noggrannhet. Vi ersätter inte skador eller förlust orsakad av felaktig information från kund, yttre påverkan eller normalt slitage.

5.2 Reklamation

Reklamation ska göras skriftligen till info@wimch.se senast 7 dagar efter att tjänsten har utförts. Vi förbehåller oss rätten att åtgärda eventuella fel innan annan ersättning blir aktuell.

6. Garantier

Vissa behandlingar, som keramiska lackskydd, kan komma med begränsade garantier. För att garantin ska gälla krävs att fordonet sköts enligt de rekommendationer vi lämnar. Garantivillkor specificeras vid köp av tjänst.

7. Kundens ansvar

Som kund ansvarar du för att:

  • Fordonet är tömt på värdesaker innan inlämning

  • Eventuella särskilda instruktioner eller känsliga ytor meddelas oss i förväg

  • Fordonet är i körbart skick och lagligt att framföra

  • Du hämtar fordonet vid överenskommen tid

8. Force majeure

Vi är inte ansvariga för förseningar eller skador som orsakats av omständigheter utanför vår kontroll, såsom extrema väderförhållanden, brand, olycka, tekniska störningar eller sjukdom.

9. Immateriella rättigheter

Allt innehåll på hemsidan (text, bilder, logotyper, design etc.) tillhör Wimch eller våra licensgivare. Det är inte tillåtet att använda, kopiera eller sprida detta material utan vårt uttryckliga tillstånd.

10. Ändringar av villkor

Wimch förbehåller sig rätten att uppdatera dessa villkor vid behov. Den senaste versionen finns alltid tillgänglig på vår webbplats.

11. Tillämplig lag och tvist

Dessa villkor regleras enligt svensk lag. Tvister löses i första hand genom dialog med kunden. Om en lösning inte kan nås kan tvisten hänskjutas till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller avgöras av svensk domstol.

12. Kontakt

Wimch
info@wimch.se
Tel: 076-313 45 33

559488-5658
Östanvindsgatan 20, 652 21 Karlstad